כמידי שנה, מדינת ישראל מארחת את אחד הכנסים החשובים בעולם הטכנולוגיה והסייבר.
השנה הכנס התקיים בגני תערוכה בתאריכים 28,29,30 לינואר, ואנו כחברת תוכן מציאות מדומה לקחנו חלק מאוד משמעותי יחד עם משרד הסייבר הישראלי שהחליט שמציאות מדומה זה ה-דבר שהם צריכים בדוכן המושקע שלהם.
מהו כנס סייברטק ומדוע הוא כל כך חשוב?
.לפני שניכנס לעניינים, חשוב לנו להסביר לכם מהו בעצם הכנס הזה, ולמה הוא כל כך חשוב
כנס הסייברטק מארח בישראל מאות משלחות מחו"ל, אנשי מפתח, פוליטיקאים, אנשי מחשבים וסייבר, תוכניות קידום לנוער ועוד.
זהו כנס שמארח קרוב ל20 אלף משתתפים מ90 מדינות.
זוהי הפעם השביעית שמתקיים אירוע כה גדול בישראל, ובו משתתפות חברות ענק בין לאומיות וישראליות מתחום הטכנולוגיה והסייבר. משתתפים בו משרד החוץ, מערך הסייבר הלאומי, משרדים ממשלתיים נוספים כמו האנרגיה והכלכלה.
מעבר לתערוכה עצמה – ניתן היה להבחין בכמה מן ההרצאות המעניינות בתחום אשר מתעסקות בנושאים כמו : סייבר, מחשבי קוונטים, העתיד של הטכנולוגיה, טכנולוגיות AI ולמידת מכונות.
בין הדוברים המרכזיים באירוע נכחו: בני גנץ – יו"ר כחול לבן, ניר ברקת אשר הקים בעצמו חברת סייבר בשנות ה90 והיה בין הראשונים שהשקיעו בחברת צ'ק פוינט, שר הבטחון – נפתלי בנט שהקים וניהל חברת סייבר בעברו, יובל שטייניץ ועוד.
למה צריך מציאות מדומה בכנסים?
אנו כבר יודעים זאת – לחוויות מציאות מדומה יש כמה כוחות מאוד חזקים על המשתמשים.
הראשון שבהם הוא שהכלי הזה מנתק אתכם לחלוטין מהמציאות ומאפשר לכם לחוות תוכן מעולמות אחרים שלא תוכלו לחוות במציאות.
שנית, עובדתית – אתם רואים, שומעים ומרגישים את מה שהמפתח של החוויה רוצה שתרגישו. כך שאם המטרה היא להעביר מסר דרך חוויה יחסית מפחידה, נוכל למתג את התוכן במספרים שלכם ולתת לכם ללכת על קרש בגובה של 100 קומות. לחלופין, אם יש עניין להעניק חוויה מרובת משתתפים שמחדדת את התאים האפורים שלכם, נוכל להפעיל 2-3 שחקנים במקביל במטרה לכבוש יעד ספציפי. דוגמא לכך היא פתרון חידות או בעיות – וכל זה במציאות מדומה.
סיבה נוספת ואחרונה היא העובדה שיש כאן טרנד מאוד חזק שמכניס את המשתמש לחוויה מלאה. אנשים שרואים משקפי VR בדוכן, מיידית רוצים לנסות את החוויה, ואם במקרה לקחתם חבר'ה רציניים שיודעים להפיק תוכן איכותי, אז המשתמש גם יהנה מאוד ויזכור אתכם על הצד הטוב ביותר.
השילוב של המציאות המדומה בכנס בא לידי ביטוי בחוויה מרובת שחקנים בשם "הכספת" – מוצר יחודי ובלעדי לחברת VR2GO.
במסגרת חוויה זו משתתפים 2-3 שחקנים. שחקן אחד משתמש במשחקי VR על מנת לראות תוכן ב360 מעלות שפותח מראש וכלל גם לוגואים של הלקוח – משרד הסייבר הישראלי. ולעומת זאת השחקן השני קיבל ערכה מלאה בכפתורים ועליה יוכל ללחוץ כהרף נפשו.
המטרה שלהם היא פשוטה – לפתוח לכספת תוך פתרון חידות סייבר ולוגיקה מרמות קושי של קל עד בינוני. ואת כל זה הם עושים תוך שימוש בתקשורת אחד עם השני. המשתמש במשקפיים רק רואה, והמשתמש בערכת הכפתורים יכול רק ללחוץ. בהצלחה.
בגמר הפעילות – וכאשר פרצו את הכספת תוך 10 דקות, קיבלו המשתתפים קוד בתוך המשקפיים – ויחד עם הקוד הזה יכלו לפתוח כספת פיזית ולהוציא ממנה את הפרס שמגיע להם.
כיצד עזרה המציאות המדומה למשוך קהל לדוכן?
מתוך כל מציגי הכנס שהציגו את המוצרים שלהם או הגבירו את המודעות למותג שלהם, בודדים הם המציגים שהשתמשו בחוויה למשיכת קהל. רוב הביתנים השתמשו במכונות קפה בתמורה לסריקת הפרטים שלכם, או במקרה הטוב חילקו מתנות כגון גרביים, סוכריות מציצה או מחזיקי מפתחות.
השימוש במציאות המדומה כמשיכת קהל בתערוכה עוזר להגביר את המודעות למותג שלכם, מהסיבה הפשוטה שתוך כמה דקות כל הדוכן מתמלא באנשים סקרנים אשר רוצים להבין על מה כל המהומה.
יחד עם זאת, כשהחברים שלכם משחקים ומתמודדים עם החידות – כולם דואגים לצלם אתכם ולפרסם את זה ברשתות החברתיות – והנה תוך רגע קיבלתם עזרה מהשגרירים החדשים שלהם בפרסום הביתן שלכם בדרך הכי ויראלית שיש.
חוויה חברתית ממותגת עושה את העבודה
מחקרים מוכיחים כי אנשים זוכרים בעיקר את החוויות הטראומטיות שלהם, כך שאם נפלתם ברחוב וקיבלתם מכה או עשיתם קפיצת באנג'י בטיול שלכם לדרום אמריקה – אלו יהיו כנראה החוויות שלעולם לא תשכחו. צוות המומחים שלנו מכיר בעובדה זו ומשתמש בה בשלב בניית החוויה. בתהליך האיפיון עצמו אנו מבינים כי הטמעה של מיתוג החברה המציגה בתוך המשקפיים עוזר באופן מוכח למבקרים בדוכן לזכור אתכם על הצד הטוב ביותר.
בחלק מהחוויות ניתן להוסיף תמונות או לוגואים, בחלקן ניתן להוסיף סרטון שמעביר מסר, ובמקרים בהם יש השקעה רצינית אנו נדע גם לעצב את כל הסביבה הוירטואלית לפי דרישות הלקוח.
משיכת קהל באמצעות מציאות מדומה – זה כבר כאן
בענף השיווק – רבים מדברים היום על מושגים כגון: שיווק חוויתי,יצירת קהילה ובנית מערכת יחסים עם הלקוח.
מה שמפספסים כאן הוא את הכלי המדהים הזה שנקרא מציאות מדומה, דרכו ניתן לממש בצורה קלה, מהירה וחוויתית את כל המטרות הללו.
השימוש במציאות מדומה בביתן משפיע באופן ניכר על משיכת הקהל. החוויה שהם מקבלים היא עמוקה יותר עקב השהות הארוכה שלהם בדוכן שלכם. וכמובן אודות לחוויה המצוינת שהם מרגישים ולאחריה רצים לספר לחברים ולהראות להם תמונות וסרטונים.
משרד הסייבר הישראלי נהנה מחוויה מושכת קהל תוך שימוש במקסימום יכולות האפשרויות – חוויה מרובת משתתפים, בניית מערכת יחסים עם המשתתפים לאחר החוויה, מיתוג החוויה בתוך המשקפיים וגם מחוץ למשקפיים וכמובן העברת המסר בדרך חוויתית.
לסיכום
כנס הסייברטק היה קפיצת מדרגה רצינית לאמון של הלקוחות שלנו בכלי המציאות המדומה, מתוך מאות השחקנים שניסו ושיחקו – 100% מהם נותרו עם טעם לעוד, הגשמנו את המטרות של הלקוח וכמובן את המטרה שלנו- העלאת המודעות לשימוש בכלי המציאות המדומה בקרב אנשים שלא מכירים את המדיה הזו עדיין.