האם שמעתם על קסדות מציאות מדומה? חברת אוקולוס ריפט או HTC VIVE?
בטוח שמעתם על Google Glass…אם לא, הרשו לנו לספר לכם על קצה המזלג.
כל אלה הן קסדות מציאות מדומה ומציאות רבודה, והן רק חלק מהמוצרים והטכנולוגיות המדהימות שפרצו בשנתיים האחרונות והכו גלים בהרבה מאוד תחומי חיים. כאשר המציאות המדומה מוכיחה ומקבעת את מקומה כמשמעותית בעולם כיום, ולכן חשוב לדעת כיצד הטכנולוגיות של המציאות המדומה יכולות לעוזר למנהלות שיווק ומפיקי אירועים בפרט, ואולי לכל תעשיית האירועים בכלל.
מהי מציאות מדומה Virtual Reality – VR ומהי מציאות רבודה Augmented Reality?
מציאות מדומה היא סביבה תלת מימדית שנוצרת באופן ממוחשב לחלוטין. משתמשי המציאות המדומה צריכים לשים קסדה על ראשם ובדרך כלל יצטרכו גם כפפות או בקרי שליטה על מנת לבצע פעולות ואינטראקציות שונות עם העולם המדומה.
מציאות מדומה זה לא תמונה או סרטון של 360 מעלות
אל תתבלבלו המציאות המדומה היא לא עוד תוכן או סרטון של 360 מעלות!
מציאות רבודה – Augmented Reality:
המציאות הרבודה משלבת אלמנטים ממוחשבים שנוצרים באמצעות מחשב או טלפון נייד למשל על גבי המציאות עצמה. השילוב בין השניים יוצר סביבה מציאותית ומדומה יחדיו מכאן – מציאות רבודה – שכבות. באמצעות טכנולוגיות של מציאות רבודה הצופים מבצעים אינטרקציות עם הדמיות ושכבות ממוחשבות בזמן שהם מסתובבים במציאות.
הדוגמא הבולטת ביותר של מציאות רבודה היא ההצלחה המטאורית של אפליקציית פוקימון גו – והיא המחישה בפעם הראשונה באמת עד כמה הטכנולוגיה של מציאות רבודה כאן על מנת להישאר.
תוך פחות מחודש, אפליקציית פוקימון גו הורדה יותר משלושים מיליון פעם בחנות האפליקציות, והכניסה מעל $1.6 מיליון. האפליקציה העלתה את השווי של נינטנדו למעל ל 9 מיליארד דולר.
המספרים המדהימים האלה, מוכיחים הרבה יותר מאשר את הפופולריות של המשחק, אבל גם את העובדה שהציבור מוכן לאמץ טכנולוגיות מציאות רבודה.
למה חשוב שמפיקים של אירועים עסקיים יקראו שורות אלה?
עכשיו, אתם בטח חושבים לעצמכם, מה המציאות המדומה והמציאות הרבודה קשורים להפקת אירועים ולאירועים עסקיים? עם כל כך הרבה פוטנציאל, טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה יכולים לשנות את הדרך בה אנחנו מתקשרים, מבקרים באירועים ויוצרים אינטרקציות באירועים עסקיים.
אחת מתוך הרבה מאוד חוות דעת חיוביות על הטכנולוגיה:
"אני חושבת שאנשים מבינים ומזהים את הפוטנציאל שבאימוץ ושימוש בטכנולוגיות אלה. אתם יכולים לקחת את עצמכם או את לקוחותיכם לתוך חוויה / עולם מלא בחוויות ייחודיות. הטכנולוגיה מושלמת לעסקים שלקוחותיהם נמצאים במרחק שלא מאפשר מעבר או ביקור מיידי, ובאמצעות טכנולוגיה זאת ניתן להעביר ממקום אחד למקום אחר ברגע אחד…. הטכנולוגיה עצמה הופכת להיות יותר ויותר נגישה כלכלית ואנחנו מתחילים לזהות יותר ויותר הזדמנויות".
כך אמרה מפיקת אירועים מנוסה, שזיהתה בשנים האחרונות את הפוטנציאל שיש בטכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות רבודה. לא רק שהן יהיו בעלי תפקיד משמעותי בעולם הטכנולוגיות העתידי, אלא בנוסף יאפשר למבקרים בכנסים לחוות חוויות מעמיקות יותר, חוויות בלתי נשכחות שיאפשרו לכם לסגור יותר עסקאות ולהגדיל את קהל הלקוחות שלכם.
אפקט ה"וואו" יהיה חדש בכל פעם מחדש ולו בכלל החוויות השונות והמיוחדות ששואפת כמעט לאינסוף.
Virtual Venues
כמפיקים או כחלק מחברת הפקה, אתם בטח משקיעים תקציבים עתק בעיצוב, נואמים, הפעלות, תצוגה, משקאות ואוכל ועוד המון המון לוגיסטיקה. אבל, אם תעבירו את הכנס שלכם, או את התצוגה עצמה במציאות מדומה אתם תוכלו לחסוך בעלויות וטרחות רבות.
על מנת ליצור אירוע מדומה לחלוטין, המארגנים יצטרכו לבנות סביבה מדומה לחלוטין עבור כל משתתפי הכנס, נכון, זה יכול להיות בכלל לא זול בשלב זה, אבל ברגע שהטכנולוגיה תתפתח, סביר מאוד שהעלויות לכנס בסביבה מדומה יהיה זול בצורה ניכרת מהעלויות והזמן שיש להשקיע באירוע רגיל.
Virtual Attendance – נוכחות וירטואלית
הודות להתקדמות בכלים שמאפשרים העברה עצמית – telepresence – כלומר, לקחת את ההשתקפות הממוחשבת שלכם, ולהעביר אותה ברגע לכל מקום בעולם, מארגני האירוע יכולים להקל על אנשים, ולאפשר להם להשתתף באירועים מרוחקים.
חברת Double Robotics הייתה בין החברות הראשונות שפיתחו רובוט אליו מחובר אייפד, כך יכולים משתתפים בכנסים לתקשר עם הנוכחים הכנס, אפילו מהסלון של הבית שלהם, אם הם רוצים בכך.
המפיקים של האירועים יכולים ליצור רובוטים שכאלה לאורחים מיוחדים, שלא יכולים להגיע לכנס בגלל שהם עסוקים מדי, או שהכנס עצמו רחוק מדי ולא נגיש עבורם. כך, מנהל בכיר בניו יורק יכול לבקר בכנס חשוב באוסטרליה ללא הצורך לטוס לקצה השני של העולם – גם מבחינת זמן וגם מבחינת נוחות.
מנגד, המשתתפים בכנס יוכלו להעשיר אחד את השני, ולתקשר עם בעלי עסקים שאחרת לא היו יכולים להגיע – כולם מרוויחים.
חוויות במציאות רבודה
אם יכולתם לתת למבקרים בכנס או באירוע שלכם הנחיות ולהציג בפניו מידע בן רגע?
ואם יכולתם להציג בפני האורחים בכנס את כל המידע שהם צריכים לדעת על האנשים העומדים מולם ועמם הם מדברים, והכל בעזרת משקף מציאות רבודה ותוכנה שמזהה פנים?
אלה הם רק חלק קטן מהאפשרויות שמציאות רבודה נותנת למבקרים בכנסים עסקיים. בעתיד הלא רחוק, באמצעות קסדה של מציאות רבודה, משקף מיוחד או עדשות מגע בשילוב עם תוכנה מיוחדת לניהול אירועים יאפשרו את זה והרבה יותר. המבקרים / לקוחותיכם הפוטנציאליים יוכלו לתקשר ולקבל מידע מעמיק הרבה יותר במהלך האירוע.
להתנסות בחוויות שונות ובמוצרים שונים באותו מתחם / כנס
השטח הכולל באירועים וכנסים עסקיים חייב להיות מאוד גדול על מנת להציג ולהכיל את כל העסקים שמעוניינים לקחת חלק באירוע. תצוגות של מותגי רכב דורשות מאות ואף אלפי מטרים רבועים על מנת להכיל ולאפשר הצגת מספר רב של מותגי רכב. יכול להיות שדווקא הטכנולוגיה של מציאות רבודה ומציאות מדומה יאפשרו לצמצם את השטחים העצומים של כנסים ותצוגות אלה. חברות מכל רחבי העולם, כמו חברת וולוו כבר עובדים על פתרונות ואפשרויות חדשניות שיאפשרו לחברה ליצור אינטראקציות עם לקוחות פוטנציאליים בקלות רבה יותר, בעזרת קסדות מציאות מדומה או קסדות מציאות רבודה.
בקרוב מאוד הטכנולוגיות האלו יהפכו לחלוטין את האופן בו אירועים עסקיים, תצוגות, השקות של מוצרים וכנסים עסקיים נראים ועובדים.
מוצג עיקרי והצגת תכנים מרכזיים בכנס עסקי
במאי 2016, Google I/O הציגו את המיצג המרכזי שלהם, על ידי המנכ"ל Sundar Pichai. הצוות הציג בפני הנוכחים בכנס את העתיד של החברה לשנה הקרובה. הם אפשרו לאורחים בכנס העסקי וכן לצופים בבית להתחבר לשידור חי של 360 מעלות באתר שלהם וביוטיוב.
כך, גם המבקרים וגם הצופים בבית יכלו להרגיש קרובים הרבה יותר ולהוות חלק מחוויה משותפת אימרסיבית.
למטה תוכלו לראות את התוכן שהוצג, תשתמשו בעכבר או באצבע על מנת להביט לכל כיוון שתרצו.
העתיד של טכנולוגיות מציאות מדומה ומציאות רבודה והשימוש בהם בכנסים עסקיים
מציאות מדומה ומציאות רבודה מאפשרים ונותנים למפיקים, מארגני כנסים והכי חשוב למנהלי שיווק ומנכ"לים הזדמנויות וכלים עוצמתיים לשימוש ויצירה של חוויות עוצמתיות חדשניות שיאפשרו להם להדהים את המבקרים והלקוחות הפוטנציאליים.
כיום, ניתן לזהות בקלות כי מבקרים בכנס שמזהים חוויות שמבוססות על טכנולוגיות VR או AR נמשכים אוטומטית לדוכנים אלה, והם שמחים מאוד להתנסות דווקא בחוויות אלה.
כעת, ועם מבט לעתיד כל המפורטים לעיל, כמו מפיקים, צריכים לחשוב כיצד הם מעצבים את האירועים העסקיים והכנסים בעתיד, כך ובשילוב טכנולוגיות אלה על מנת ליצור אינטראקציות עם הלקוחות הפוטנציאליים, האחד עם השני, עם נואמים ובצורה איכותית הרבה יותר.