מאז שכתבנו את הפוסט בנושא הקמת מתחם מציאות מדומה, אי שם בתחילת אוקטובר שנת 2017 הרחוקה, זאת פעם ראשונה שאנחנו משתפים את כל העוסקים בתחום והמתעניינים בנושא בכלל באופן המפורט ביותר ומהניסיון שצברנו במהלך התקופה האחרונה.
הניסיון והטיפים מגיעים מהקמת מתחם מציאות מדומה שמיועד לחוויה חברתית של לחימה מרובת שחקנים וגם מהפעלת אטרקציות מציאות מדומה ברחבי הארץ במהלך השנה שעברה.
למה כן (מציאות מדומה בכלל ומתחם VR בפרט) ?
בפורבס כתבו באוגוסט 2017:
"The Business Of Virtual Reality Arcades, A Future $45 Billion Industry"
המטרה של רוב מתחמי המציאות המדומה בעולם, חוץ מלהחזיר השקעה היא להביא את הטכנולוגיה החדשה לכמה שיותר משתמשים, ובשאיפה להפוך את המציאות המדומה , המציאות המעורבת והמושלכת למיינסטרים ונחלת הכלל.
במתחמים משוגעים כמו בטוקיו משתמשים יכולים לקפוץ ממטוס במציאות מדומה ולהתנדנד בין שמיים לארץ או ללכת על גורד שחקים שנוגע בשמיים.
לפי מחקר של Grand View Research התחזיות אומרות שתעשיית הגיימינג בלבד במציאות מדומה צפוייה לגלגל כ 45.09 מיליארד דולר עד שנת 2025.
כשישבנו וחשבנו מה יכול להיות הדבר הבא, דמיינו מתחם בו אנשים מכל הגילאים יוכלו לחוות במציאות מדומה חוויה משותפת (חברתית), סוחפת שתגרום לקצת צעקות ובעיקר תגרום לשחקנים לחייך ולהמשיך ולדבר על החוויה במציאות מדומה כחוויה חיובית ש"בא לנסות שוב".
שורה תחתונה לפני שצוללים לעומק
- עלויות כניסה לא זולות בכלל – העלויות לפתיחת מתחם מציאות מדומה מסתכמות במאות אלפי שקלים במקרה הטוב. ואנחנו לא מדברים על רישיונות ועלויות נוספות. שלא נדבר על התקדמות טכנולוגית במהירות הזויה של החלפת ציוד בכל חצי שנה-שנה. אם אתם יזמים צעירים המנעו מלעשות שטויות, בשנת 2017 פשטו את הרגל או סגרו מתחמים ודוכני מציאות מדומה מעל 10 עסקים שונים. הסיבות שונות אך אנחנו מרימים דגל אדום לפני צלילה לתחום שנראה ורוד מתמיד.
- חוויה חברתית – אנחנו לא חושבים שאפשר להדגיש את הנושא הזה מספיק, גם בפונט הכי גדול בעורך התוכן כנראה שזה לא יהיה מספיק מבחינתנו ומבחינת החשיבות של הנושא. ההצלחה של הטכנולוגיה של מציאות מדומה תימדד ביום בו משתמשים ומפתחים יבינו ויפנימו כי החוויה היא חוויה חברתית ולא מבודדת. כמה שיותר אנשים שמשתתפים בחוויה ביחד מספקים חוויה טובה יותר.
- קהל היעד – בנובמבר 2016 פתחה חברת HTC מתחם עצום, אך הדמוגרפיה של המבקרים ברורה: שחקנים זכרים בגילאים של 18 – 30.
ומה אנחנו רוצים אצלנו?
שחקנים מכל הגילאים, גם נשים וגם גברים, גם ילדים וגם בעלי ניסיון חיים.
ולענייננו: הקמת מתחם מציאות מדומה
התהליך של הקמת מתחם אטרקציות מציאות מדומה, אם זה קבוע ואם זה לאירוע מתמשך בחג או אירוע חברה כלשהו יכול להיות שונה מאוד בהסתמך על:
מה המטרה של המתחם - שיווק, קידום מכירות או מתחם מציאות מדומה כמטרה.
כנגזרת ישירה: החוויה והאטקרציות של המציאות המדומה אותם אתם רוצים להציע לקהל שלכם.
האם תציאו חוויות על בסיס ה HTC VIVE, חוויות מחנות ה STEAM או חוויות ייחודיות שלא ניתן להתנסות בהן בבית.
זאת שאלה קצת מכשילה, מכיוון שנכון לכתיבת שורות אלה ל 99% מאוכלוסיה אין התקן מציאות מדומה כלשהו, והאחוז באוכלסיה שהתנסה בחוויות מציאות מדומה איכותיות מאוד נמוך. ואנחנו לא מדברים על מי שהתנסה ב"מציאות מדומה" של מכשיר סלולרי שנכנס למתאם מפלסטיק או קרטון שנחשב לכל הדעות חוויה ירודה ביותר שאינה קרובה ולו בקצת לחוויה במכשירים באיכות גבוהה.
התשובה שלנו:
התחילו פשוט, ותהיו מוכנים להוסיף.
אם תבחנו את המגוון הרחב של חוויות ה VR שקיימות תופתעו לטובה גם מהמגוון וגם מהאיכות של משחקים וחוויות אלה.
ככל שהזמן יעבור תצטרכו להשקיע בטכנולוגיות ותכנים נוספים, אך יקח לכך זמן.
תקנות הבנייה ומפרט או יותר נכון מגבלות הנכס שנבחר
החלל, לא החלל החיצון, חלל המשחק. גודל שטח המשחק המינימלי של שחקן בודד ב HTC VIVE הוא 2.5 על 2.5 מטר. אם יש לכם יותר מרווח, אנחנו ממליצים מאוד להוסיף ריווח מהקירות.
כמובן שיש צורך בדלפק קבלה ובפינת ישיבה כגודל הקבוצות שמתוכננות להגיע אליכם.
חשיבה מחוץ לקופסא על בסיס ניסיון:
אחת ההחלטות הקריטיות שקיבלנו הייתה להימנע מקירות מפרידים בין שחקנים.
ולכן בכל חלל של קבוצה (שלושה שחקנים) אין כלל קירות מפרידים, ושלושת השחקנים בכל קבוצה נמצאים תחת אותם שני מגדלאורים.
הגישה הכללית או יותר נכון המובילה בדרך להקמת מתחם מציאות מדומה
תכנון והערכת תשתיות
יש לבחון תשתיות חשמל, תשתיות אינסטלציה ותשתיות מיזוג קיימות על מנת לקבל מושג והערכה ראשונית במה ניתן להשתמש כפי שקיים, מה יש להתאים ומה יש לעשות מחדש מהיסוד. בכך כמובן ניתן לקבל מושג ראשוני על העלויות של כל הבנייה. בדרך כלל יהיה צורך לשנות את הריצפה, אם זה ריצוף או הדבקה כלשהיא. לעיתים יהיה גם צורך לבצע התאמות מבניות על מנת שהמבנה עצמו של הנכס יענה לדרישות הפונקציונליות והעיצוביות של הארקייד שלכם.
תכנון וגיבוש תוכנית בנייה
עכשיו שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה אנחנו צריכים מבחינת דרישות פונקציונליות ועיצוביות. אנחנו מתחילים בשלב של השרטוטים של הסקיצות ובמקביל לבחון איזה תכנון אדריכלי יוכל למקסם את מגבלות הנכס הקיים או הנבחר. במהלך התהליך הזה ניתן לכמת בדיוק רק את עלויות הבנייה ולהכין את התוכניות לשלב הבא.
אישורים אישורים אישורים
עכשיו שהתוכניות מוכנות, ובדקנו דרישות מיוחדות כמו דרישות כבאות, ביטוח, רישוי עסקים,נגישות, משרד הבריאות (בהנחה ונמכר אוכל), אישורי משטרה (אם נמכר אלכוהול במקום) ועוד אישורים רבים. יש לבדוק האם יש צורך להגיש תוכניות לקבלת אישורים. כמובן שבמידה וניתן להימנע מכך, זכיתם בצמצום ניכר של זמני ההמתנה והביורוקרטיה.
בנייה
תהליך הבנייה בדרך כלל מקביל לשלב הגשת האישורים. כך, ניתן להשלים את תהליך הבנייה במקביל לקבלת האישורים המתאימים. כמובן ששלב ההרצות יכול לצאת לדרך רק כאשר האישורים הסופיים הגיעו. רוב תהליך הבנייה שלנו כלל בניית גבס ובנייה בעץ, כך יכולנו לחסוך גם עלויות וגם זמן.
היה לנו מאוד חשוב שבשלב העבודה הכבדה של הבנייה, מירב הדברים יתבצעו במקביל על מנת למנוע היגררות ופגיעה בלו"ז העתידי.
רכיבים טכנולוגיים
האמת, התכנון שלנו והמתחם בפועל מאוד דומים. כלומר, התכנון של כלל הרכיבים הטכנולוגיים של המציאות המדומה תואמים ב 99% את התוכנית המקורית שלנו. יכולנו לבצע זאת מכיוון שבשנה האחרונה ניסינו במתחמים ארעיים שונים שהקמנו סידור חיישנים שונה בכל פעם, מיקום עמדות, תכנון התור של השחקנים, הדרכות, תכנון זמן לכל קבוצה, הרשמות להשתתפות בחוויה, תהליך גביית כספים, חלוקת הזמן במתחם לפי זמן קצוב ועוד דברים רבים שנתקלים בהם במהלך אירועים והקמת מתחמי מציאות מדומה.
הוספת עיצוב, ריהוט, מכשור וכל מה שביניהם
צביעת הקירות, הוספת הדבקת ריצפה חדשה למתחם, הבאת כלל הרכיבים שכוללים את עיצוב הפנים כולם בוצעו פחות או יותר במקביל. כאשר רוב הדגש ששמנו היה על הפרדה בין שלב "הבנייה" הכבדה לעומת שלב העבודה היותר עדינה והנקיה – שכלל הוצאת הציוד מארגזים, קריעת ניילונים מהספה, התקנת מחשבים, קסדות וחיישנים ועוד…
בדיקת מערכות והכשרות עובדים
שלב זה בוצע במקביל להכנסה של הרכיבים הטכנולוגיים וכל נושא העיצוב.
זה בוצע במקביל מכיוון שהיה מעט חשש שיהיה צורך לבצע שינויים מבניים כתוצאה מאי הצלחת התכנון של מבנה העמדות, החיישנים והמגדלאורים. העובדה שכל הבנייה הסתיימה אפשרה לעבוד בחלל עבודה נוח, מוכן מבחינת חשמל, מיזוג ותקשורת. בשלב זה על פי הניוסיון שלנו במתחמים זמניים שהוקמו לקחנו ריזיקה על סידור השחקנים שהתבסס על חישובים מתמטיים לפני תחילת העבודה. חישבנו עשרות פעמים כדי להתאים את הציוד הטכנולוגי לרעיון של מרחב פתוח.
מה למדנו
- עשינו כמה שיותר דברים בעצמנו, גם על מנת ללמוד את העבודה עצמה והמשמעות האמיתית של זמני עבודה, איכות עבודה ומה צריך לעשות מא' ועד ת' על מנת להקים מתחם מציאות מדומה איכותי. הערת שוליים, כמובן שעשינו זאת על מנת לחסוך בעלויות ההקמה.
- שמירה על סטנדרטים ועל קווים מקלה על שלבי העבודה במתחם הראשון ועוד יותר במתחמים הבאים.
- תכנון ועיצוב על בסיס מערכות מתאימות – את כלל העיצוב שלנו ביצענו בעזרת אפליקציית 5D PLANNER. כך יכולנו לבצע שינויים קיצוניים כמו שינוי מיקום דלפק ראשי, ושינוי של הצבע בכל החלל בפשטות במהירות והכי חשוב – יכולנו לראות ויזואלית את השינויים באפליקציה.
- בבדיקות שעשינו יותר מפעם אחת, למדנו כי ניתן למקם שני מגדלאורים לארבעה שחקנים (ואפילו יותר) הכל תלוי בהבנה שלכם איך המגדלאור עובד ואם למדתם משפט פיתגורס זה יכול לעזור לכם בחישובים 🙂 אך יותר מכך, בבדיקות של גבולות המשחק של כל ארבעת השחקנים הופתענו לטובה מהאיכות של המעקב אחר תנועת השחקנים.
ירידה לפרטים הקטנים והחשובים בהקמת מתחם VR
עלויות
תכנון עלויות הם חלק מאוד קריטי בהצלחת מיזם, לפני חתימה על מסמך כלשהו, רכישת ציוד, תכנון ואישורים חשוב להעלות את התוכנית העסקית על מסמך אקסל ולראות את ההיתכנות העסקית ורווחים הפוטנציאלים. הקמת מתחם היא לא לשם שמיים וזה בסדר, אל תתביישו בכך זוהי פרנסתכם ואתם הולכים להשקיע הון עתק וזמן יקר על כך. ייתכן והרעיון שלכם יהיה מדהים אך עלויות השכירות, הבנייה, העובדים וכו' לא יאפשרו לכם להחזיר השקעה ולחיות בכבוד.
קחו לכם רגע של נחת ותפרטו את כל העלויות שכוללות כל מסמר שתרכשו, כל פח צבע וכל איש מקצוע שבו תעזרו, עורכי דין, רואי חשבון, תשלומים חודשיים למתקן היים שתשימו והתשלום החודשי שתשלמו על קופה סולקת אשראי, אה כן וגם העמלות החודשיות והוצאות העובדים הקבועים, החשמל והמים, חלילה אל תפסחו על הביטוחים ואפילו על מס שילוט עירוני. כל מה שלא יופיע בטבלה יפתיע אתכם במהלך הכנת התקציב והבניה.
ובנוסף לכל זה הוסיפו מע"מ תכננו אירועי מס שונים על פי הכנסות והוצאות וקחו לכם אחרי כל התכנון לפחות 10% של אירועים בלתי צפויים עקב שינויים בתהליך העבודה, הקמה ראשונה שלכם? מצויין הוסיפו 20%…
חומרה
בחירת החומרה הינו תהליך קריטי ומהווה חלק נכבד ביותר בהוצאות המקום. חומרה תשפיע באופן ישיר על איכות הבילוי, המיצוב שלכם ועל הנראות של המקום (תתפלאו לגלות כמה החומרה שלכם יכולה להראות יפה בתצוגה נכונה) אך עם זאת היא גם תשפיע על הכיס שלכם ועל ההחזר על ההשקעה. כולנו היינו שמחים שיהיה לנו את הטוב ביותר- המחשב הטוב ביותר, הטלויזיות הטובות ביותר, המשקף מציאות מדומה הטוב ביותר וכו'.
חוק מספר אחד- אל תחסכו על חשבון חווית הלקוח זה לא ישתלם לכם בטווח הארוך, אנחנו לא היינו מוכנים לחסוך אפילו אגורה אם זה גורם ללקוח חוויה פחות טובה .
חוק מספר 2- אל תקנו דברים שאתם לא צריכים, אם מחשב ב 15 אלף שקלים עושה עבודה שהיא מספיקה עבורכם אין צורך לרכוש ב 20 אלף שקלים מחשב שהוא הרבה מעל מה שצריך. מצאו את האיזון הנכון בין מכשירים יקרים ולא יעילים לבין היעילות המקסימלית שאתם יכולים לרשות לעצמכם.
תוכנה
תוכנה יכולה להיות חשובה במידה וכל העסק מתבסס על כך, אל תקלו ראש בבדיקות מקדימות, טסטים, בדיקת יציבות גרסאות וגלו ערנות לתגובות המשתמשים. הקשיבו לקהל שלכם וכבדו את דרישותיו, בסוף הוא זה שמשתמש בתוכנה. קיבלתם פידבק שלא התחברתם אליו? שיקלו עם מומחים ייתכן והלקוחות צודקים בדרישותיהם. לעיתים אנו נוטים לחשוב שמה שעשינו הוא הכי טוב שיכול להיות וכתוצאה מעבודה קשה והשקעת זמן רב אנחנו מתנגדים לשמוע ביקורת בונה. פתחו את האוזניים זה רק ישדרג אתכם. ישנם ארגונים רבים שמשלמים בשביל לקבל ביקורת יש לכך סיבה.
בידקו את התוכנה בסביבה הכי קרובה למציאות, אותם תנאי מזג אויר, אותו שטח, אותה רשת אינטרנט, אותם פרוטוקולים, אותם מחשבים ואותו ציוד. אין משמעות רבה לבדיקת התוכנה בתנאים אחרים, לעיתים קרובות תמצאו בעיות שלא תדעו מה משפיע עליהם.
סיפור קצר ומשעשע- באחת הפעמים בקיץ חם ביצענו קליברציה לאחת העמדות הקליברציה לא הייתה תקינה בכל פעם מחדש והיה כמה ס"מ חסרים. הסתבר שלאחד מאיתנו היה ממש חם והוא הדליק את המאוורר התעשייתי שעשה המון רוח וגרם לסטייה. גם דברים כאלו יכולים לקרות 🙂
כבלים
תכנון, תכנון ושוב תכנון. עד שימציאו את הרשת החשמלית האלחוטית ואת האינטרנט היציב ב WIFI וכו' אנחנו עדיין נעדיף את הכבלים, הם אמינים, הם מתחברים למכשיר ואי אפשר לטעות איתם. קחו נייר (או בעצם יותר מאחד) והתחילו לפרוס את רשת הכבלים במקום, בידקו את דרכי המעבר האפשריות, בידקו את סוגי הקירות שהם הולכים לעבור והאם זה אפשרי, בדקו האם ניתן להעביר בתקרה מונמכת או לחצוב בקיר, או אולי להעביר תעלה חיצונית. סיימתם? מצויים שרטטו אופציה נוספת, התייעצו עם אנשים שלא מבינים אפילו , לעיתים באים להם רעיונות בגלל שהם לא מכירים את המגבלות כמותכם. בדקו את הכללים ואת כללי הבטיחות בעת פריסת חשמל ותקשורת. התייעצו עם מומחים וראו שאין לכם השראות שיפריעו לכם.
עיצוב
כל אחד הוא מעצב, לכל אחד יש איזה ויז'ן בראש, אך עסקים רבים נוטים לומר שיש מעצב או מעצבת שזה תפקידם, וזה נכון 🙂 גם לנו יש ויז'ן מסוים ואנחנו עשינו שרטוטים בעצמנו למקום, אך זה לא נגמר שם, הכנו מסמך מסכם שמאפיין ומסביר על המקום והמיתוג שלו וישבנו עם מעצבת. אתם תופתעו לגלות כמה מקום, זמן, כסף ופונקציונאליות היא יכולה לחסוך לכם. המלצת הנשואים- התייעצו עם הנשים שלכם, הן מסתכלות על דברים אחרת ולטובה, הן נותנות ביקורת אמינה ומציבות לכם מראה על פונקציונאליות שאתם לא חשבתם עליה אפילו ברמת הוספת וו לדלת השירותים כדי שיהיה מקום לתיק או למעיל איתו נכנסו לשירותים.
ריהוט
חלק שכולל תענוג וכאב ראש לא קטן, בחירת ריהוט היא עניין של נראות המקום אך גם פונקציונאלית וחשובה. אפשר ללכת לאיקאה ולרכוש ריהוט אך זה משפיע על הרבה דברים כולל מה הלקוחות חושבים עליכם ועל המיצוב של המקום. החלטתם לרכוש ספה שנמצאת במקום מרכזי, תנו הרגשה אחרת ונעימה והשקיעו בלקוחות ופנקו אותם בנוחות וקבלת פנים נעימה, ריהוט ייחודי יכול להקפיץ את הנראות. רציתם דלפק וגיליתם שדלפק בהתאמה אישית יקר? מצויין, כנראה שהוא גם יהיה הכי טוב עבורכם ויהיה פונקציונאלי ויחסוך לכם מקום, כל מ"ר עולה כסף וכל נקודת חשמל חשובה.צמצום פונקציונאלי יסייע לכם להוציא את המיטב מהמקום. אנחנו למשל איחדנו את הדלפק עם הקופה ועם נישה של הטלויזיה, חסכון המקום אפשר לנו לארח בסלון בכניסה למתחם עוד 4 אנשים בו זמנית. אני חושב שמיותר לציין כמה זה משמעותי עבור עסק.
שכירות
שכירות היא עניין רגיש, חשוב וחורץ גורלות. כל עסק צריך לעשות לעצמו את החישוב על פי הטבלה כמה הוא יוכל להקיע עבור שכירות וכמה קריטי עבורו המיקום של העסק. העסק שלכם הוא דוכן גלידה שדורש תעבורה במקום מרכזי? ככל הנראה תהיה לכם העדפה למיקום טוב בשכירות גבוהה. העסק שלכם הוא מרכז בילוי? אולי ישנה משמעות קריטית עבורכם לתחבורה ציבורית, הכל תלוי בסוג העסק וקהל היעד. אנחנו בחרנו את המיקום על פי הבאלנס של שכירות מול מקום מרכזי וייתרה מכך שיתוף פעולה עם מרכז בידור נוסף שיוכל למנף האחד את השני. כל עסק שנפתח בטוח שהוא יצליח אחרת אין סיבה הגיונית לפתוח אותו מלכתחילה. אך המזל והחיים לא תמיד לצידכם ושמענו סיפורים רבים על עסקים שנסגרו מסיבות רבות – כאלו שהם גם לא עסקיות ולא בגלל שהמנהלים לא טובים. לעיתים אירועים משפחתיים, אסונות (לא עלינו) ובירוקרטיה יכולים להחריב עסקים. היו מוכנים מבעוד מועד לרע מכל והכינו תוכנית מגירה ליום שחור מה היה קורה אם העסק היה נסגר ואתם הייתם נשארים עם מחוייבות לשכירות ולהוצאות קבועות? האם תוכלו לעמוד בזה? אם התשובה היא לא, חפשו דברים אחרים או נהלו סיכונים טובים יותר. לא כל מה שנראה בהתחלה נוצץ זה יהלום.
עלויות נלוות
אוווווו עלויות נלוות, זה אנחנו אוהבים. הכירו את העלויות האלו שכל דבר זה רק שקל אחד ואז מגיע עוד אחד וכך העלויות הנלוות הולכות ומתגבשות לכדי אלפי שקלים שלא תכננתם. עלויות התחזוק השוטף, הבלאי, הניקיונות, פינת הקפה, השילוט שעף בגשם, העובד החדש שבדיוק צריך כסא אורטופדי, רבתם עם חברת האשראי וצריך להחליף מסוף סליקה, הרצפה הצריכה תיקון כי הייתה יומולדת והילדים החריבו את המקום, הרגולציה שהכריחה עוד אישורים עבור המתחם ועוד ועוד סיפורים מפה ועד בכלל. לא ידעתי לא שמעתי. העלויות האלו הם האוייב הגדול ביותר שלכם, השאירו תמיד תמיד עוד אקסטרות לטיפול בדברים אלו. אל תקלו בהם ראש וזה יחזור אליכם כבומרנג.
ביטוחים
חובה. היינו מפסיקים להרחיב אחרי הנקודה אך זה כל כך חשוב שרצינו להמשיך לכתוב. ביטוח צד ג' למקרי תאונה שתוכלו לישון בלילה טוב זה הכרחי, גם אם חשבתם שאצלכם אף אחד לא ישבור רגל, אף אחד לא ימות בוודאי כי אין ממה והמקום בטוח למשתמש אתם תופתעו לגלות איזה סיפורים הזויים היו לחברות שגרמו להם לפשיטת רגל. אחרי כל מה שהשקעתם יכולתם לארח יום הולדת ואחד הילדים הגיע למקום עם חום וכאבים וקיבלת סחרחורת ונפל במדרגות- אתם אשמים, אדם רץ במקום והחליק- הוא לא אשם, אתם אשמים! הפסקת חשמל במתחם ומישהו קיבל מכה כי לא ראה את הדרך? אתם אשמים. אנחנו חושבים שהבנתם את הנקודה 🙂 בטחו את עצמכם מכל מה שעלול לקרות וכל מה שאתם חושבים שלא יקרה. דאגו להוראות בטיחות, הציבו תאורת חירום, הציבו מטפי כיבוי אש, בקשו ביקורת של סוקר ביטוח ולכו לישון בלילה בשקט.
שורה תחתונה!
החלום שלנו היה להקים מתחם מציאות מדומה חדש, מיוחד, כיפי, שיוציא קבוצות של חברים, משפחות ויביא חברות לימי כיף.
השתוקקנו לראות את החיוכים של המבקרים במתחם, לאמירה "WOW" ולתת חוויה בה המבקרים ימצאו את עצמכם בעולם אחר, חדש ומרתק.
שלושה שחקנים שמשחקים יחד באותו החלל מספקים למשתמש חוויה אמיתית יותר של חופש, ואלה הן חוויות הרבה יותר משמעותיות מחוויה אישית במציאות מדומה.
זירות קרב של מציאות מדומה – VR Arenas – נבנו במיוחד על מנת לספק חוויות מציאות מדומה מרובות שחקנים, מכל הסוגים גם שיתוף פעולה – CO OP וגם שחקנים כנגד שחקנים PVP.
וזאת, אנחנו מקווים רק ההתחלה!!!