מציאות מדומה מבוססת מיקום היא אחת הטכנולוגיות העולות כיום בשוק ובשוק המציאות המדומה בפרט. הטכנולוגיה מאפשרת ליצור חוויה בעולם הדיגיטלי שבו לא רק רואים את המציאות המדומה אלא גם המשתמש יכול לחוות תזוזה במרחב ולמקם את עצמו בעזרת תנועה במרחב.
חברות רבות כיום בעולם כולו מתחרות בטכנולוגיה ופותחות מתחמי מציאות מדומה. אחת החברות המוכרות הינו THE VOID שמפתחת את הטכנולוגיה על מנת ליצור תחושה אימרסיבית למשתמש.
נישה זו בלבד של מציאות מבוססת מקום (על פי הדוח שפורסם) תגלגל עד שנת 2022 809 מיליון דולר אמריקאי. עוד נרשם בדוח כי הצרכנים מעריכים את החוויות המשותפות במציאות מדומה וידרשו חוויות חברתיות מבוססות מיקום. מאחר והטכנולוגיה הזו יקרה ומשתמשים ביתיים לא יוכלו ליצור חוויות כאלו בביתם נראה שהתחום לא נמצא באיום מצד המשתמש הביתי בטווח הנראה לעין.
"רבעון 1 של שנת 2018 מסתמן עם עליה חדה בהוצאות צרכנים על מציאות מדומה שעל פי הנתונים עד כה נראה כי ההערכה של הוצאות צרכנים על מציאות מדומה מבוססת מקום יגיע לכ 299 מיליון דולר עד סוף 2018."
הערכה היא כי קיימים בעולם כ 4,000 מתחמי מציאות מדומה המפעילים חוויות שונות, שלא במפתיע כ 3,000 בסין וכל השאר מפוזרים בעולם. עם זאת קיימים מתחמים בודדים שמאפשרים חוויות מציאות מדומה מרובת משתתפים מבוססי מיקום.
ההפתעה האדירה היא שלמרות הפער בין כמות המתחמים שמפעילים חוויות מציאות מדומה פשוטות לבין המקומות המושקעים והאיכותיים עם חוויות חברתית מרובוות משתתפים, נוכל לראות כי עד שנת 2022 41% מההוצאות של הצרכנים יהיו במרכזים שיאפשרו חוויות מהסוג החברתי מבוסס מיקום ויגרפו קופות שמנות על חשבון הארקדיות שמציאות משקפי מציאות מדומה ומשחקים גנריים שיכנסו לשוק הביתי.
פסקה למתקדמים ומשקיעים- על פי הדוח מציאות מדומה מבוססת מיקום מרובת משתתפים היא הקטגוריה בעלת המדד ה CAGR (חישוב שיעור צמיחה שנתי מורכב/ממוצע) הגבוה ביותר ולו בגלל הקושי של כניסה לשוק ומספר ההתקנות הבודדות המרחשות בכל שנה בצירוף הנתון הקודם שבו הצרכנים מוכנים לשלם הכי הרבה תמורת אותה חוויה מיוחדת וחברתית. כמו כן משקיעים רבים מוצאים עניין להצטרף לזכיינות מסוג זה מאשר לפתח אחת כזו בעצמם מה שהופך את החברות הראשוניות שהתחילו את המירוץ למקור פיתוח עולמי ויכולות כלכליות להוביל את השוק.